fbpx

 

Az elmúlt években, amióta vállalkozókkal dolgozom, egy valami tiszta lett: Az emberek 99 %-a előítélettel rendelkezik a marketing kapcsán (sajnos, néha nem véletlenül).  A legtöbb vállalkozó, vállalkozni vágyó ügyfelem elmondja a munkánk elején, ezt a mondatot:

„Zsófi, én nem értek a marketinghez és amúgy is kiráz tőle a hideg.”

Ilyenkor szoktam én erre mosolyogva, de szigorúan azt felelni, hogy: 

„Ha komolyan veszed magad, mint vállalkozó, akkor abba kell hagynod annak a mantrának az ismételgetését, hogy „utálom a marketinget”. Újra kell írnunk a fejedben a marketinghez való hozzáállásodat és teljesen másképp kell gondolkoznod a vállalkozásodról.”

Szóval, röviden, szeretnék neked segíteni abban, hogy a marketing közelebb álljon a szívedhez, sőt akár bele is szeress, majd meglátod miért olyan eszméletlenül fontos ez.  Most közben bizonyára azon agyalsz, hogy ugyan mi a fene kellene ahhoz, hogy ez valóra váljon?

Ez a cikk egy kétrészes sorozat első része, előszőr az alapokkal foglalkozunk, hogy megágyazzuk a szerelem alapjait, ami Veled fog kezdődni, lássuk, hogyan:

Íme 5 gondolat, ami meg fogja változtatni a gondolkodásmódodat a marketingedről vállalkozóként:

1) Vállalkozni csak szívből érdemes!

Az igazi álmok szívből születnek. De mit is jelent ez? Van egy szenvedélyed, ami lelkessé tesz és szeretnéd azt megvalósítani. Szereted a termékedet, szolgáltatásodat, ami ebből a szenvedélyből jött létre. Tudod, hogy értéket adsz általa másoknak. Lehet, hogy még nem hiszel magadban és a termékeid sikerében, de a szívedben legbelül tudod, hogy valami nagyon értékeset alkotsz. Csak talán még elnyomja ezt valamelyik félelemed, vagy hitrendszered.

Ha befelé is figyelsz a vállalkozói utadon és valóban szívből álmodod meg az egészet, az biztosíték rá, hogy valóban szeretni és élvezni fogod ezt a létet. Úgy kell felépítened a teljes vállalkozásodat, ahogy neked jó. Nem úgy, ahogy elvárják tőled, vagy ahogy gondolod, hogy csinálnod kellene. Mondok egy példát: Hányszor hallottad már, hogy „vállalkozni nehéz”, „kétszer annyit kell dolgozni benne, mert a tied”, „rossz a gazdasági helyzet” stb.?  Ha ezt a sztorit nyomod magadnak, akkor ez lesz a valóságod. 

Mi lenne, ha azt erősítenéd inkább magadnak, hogy: „A vállalkozásom könnyed, vidám és örömteli.”  Amire fókuszálsz, amiben hiszel, az lesz a valóságod, hiszen aszerint fogsz cselekedni.

A megfelelő gondolkodásmód lesz az alap köve a szerethető marketingednek is.

 

2) A marketing fogalmának újra értelmezése.

Mi van akkor, ha a hagyományos marketing gondolkodásmód már elavult? Legalábbis nekünk, akik szívből szeretnénk vállalkozni, szabadabb életet élni és nem csak a profit hajt minket. Mi van akkor, ha a „győzzük le a versenytársakat, „legyünk a legjobbak, a piacvezetők” ránk nem illik, nekünk nem fontos, sőt nem is igazán értjük? Mert másban hiszünk: a közösség erejében, az összetartásban, a bőség elvében: hogy van bőven elég mindenkinek.

Szerintem a marketing nem más, mint szenvedéllyel, szívből kommunikálni és alkotni, ami segít az álmunkat valóra váltani.

Volt már olyan veled, hogy egy barátodnak olyan lelkesedéssel beszéltél valamiről, hogy alig kaptál levegőt és kiszáradt még a szád is? A jó marketing ilyen. Laza, egyszerű, önazonos kommunikáció a szenvedélyedről.

Ezért olyan fontos, hogy valóban a fő értékedre, erősségedre, szenvedélyedre, kincsedre épüljön a vállalkozásod. Mert ha imádod, akkor szívesen beszélsz róla.

3) Van egy kincsed, amit vagy megosztasz, vagy vissza tartasz az emberektől.

Őszintén hiszek benne, hogy mindannyian rendelkezünk legalább egy fő kinccsel, képességgel, értékkel,  történettel, tapasztalattal, aminek megosztásával nem csak a saját életünket tudjuk boldogabbá tenni (mert élvezzük a vele járó tevékenységet), hanem mások életére is pozitív hatással lehetünk.

Itt már be kell hoznom az értékesítés fogalmát is. Hiszen a marketing szorosan összefügg vele, azzal a céllal reklámozunk, marketingelünk, hogy eladjunk egyszer a folyamat végén. Figyeld meg, hogy van-e egy pici görcs a gyomrodban, ahogy ezt olvasod. Esetleg azt érzed, hogy azért mert el akarsz adni, a marketing csal, befolyásol, tukmál? Hidd el, a legtöbben így érzik. Nem akarnak tukmálni.

Ezért nagyon fontos, hogy átállítsd a fejedben az értékesítési „tukmálást” arra, hogy:

Van egy kincsed, amit örömmel osztasz meg a világgal, mert tudod, hogy nagy érték bizonyos embereknek.

És ha félelemből ezt visszatartod, akkor nem csak egy olyan élettől fosztod meg magad, ami álmaid élete lehetne, hanem „meglopod” azt az embert, akinek szüksége van a Te termékedre vagy szolgáltatásodra. Nem viccelek, ezt teljesen komolyan gondolom.

4)  A vállalkozásoddal pozitív hatással lehetsz a világra.

Akkor fogsz igazán beleállni a vállalkozásodba, ha elhiszed és komolyan veszed azt a szolgálatot, amit más embereknek tudsz adni általa.

El kell felejtened, hogy a vállalkozás csak a pénzszerzésről, munkáról szól. Ugyanis ez az a forma, ami lehetőséget ad arra, hogy a saját értékrended, időbeosztásod és elképzelésed szerint valami fantasztikus dolgot hozz létre.

És ahogy elkezded komolyan venni ezt a gondolatot, máris felül emelkedtél a kicsiben gondolkodás, a félelmek és a „pénz a lényeg” csapdáján. Erőre kapsz és kezded elfelejteni azt, hogy „nem vagyok elég jó”, „nem értek hozzá”, „ugyan ki fogja megvenni”. Mert rájössz, hogy a legfontosabb célja a vállalkozásodnak:

1) Megélni a saját álmodat, egyedi tehetségedet, hogy a legteljesebb és boldogabb életet éld, bőségben. (és ha ezt valóban el szeretnéd érni, akkor a marketing tényleg nem más, mint szívből kommunikálni arról, amit szeretsz!)

2) Pozitív hatással lenni ezáltal egy ember, közösség vagy akár a világ számára.

Ezáltal nem csak a saját életedbe hozol bőséget, hanem mások életébe is.

5) Hogyan tudok értéket adni, segíteni?

Gondold át úgy a marketing tevékenységedet, hogy az érték adást teszed a középpontba, azt, amivel a legnagyobb támogatást, értéket tudnád adni az álom ügyfelednek, mindeközben arra is figyelve, hogy neked mi okozza a legnagyobb örömöt.

Ha ez a két dolog lebeg a szemed előtt, garantálom, hogy jól fogod magad érezni a marketing tevékenységed közben és hipp hopp a marketing már nem is egy kisördög, hanem szinte hobbi, hiszen arról beszélsz, amit igazán szeretsz.

Ne feledd, a jó marketing könnyed, örömteli, autentikus és igazán Te vagy!

Nem kell az összes szabályt követned, szívből csináld!

 

 

>