Manapság már itthon is több ezer ember foglalkozik segítéssel: van aki pszichológiai, sokan coaching megközelítéssel, sőt számos segítő spirituálisabb vonalon mozog. Van aki a lelket, van aki a testet ápolja. A mai rohanó és egyre kevésbé tudatos világban nagy szükség van a támogató szakmákra, de sokan úgy érzik, hogy nehéz kitűnni, mert olyan sokan vagyunk. Én személy szerint örülök neki, hogy ilyen nagy választási lehetőség van. Mert minden embernek másfajta támogatásra van szüksége.
De mitől is lehetünk egyediek a szakmánkban, hogy minket válasszon az ügyfelünk?
Röviden a személyes sztoridtól, tőled. Hiszen nem a szakmádat, az eszközödet értékesíted, hanem saját magadat, a segítés személyes márka. Tudod, az van, hogy sok ezer emberből kb. 1 ébred fel úgy reggel, hogy: ” Éljen, nekem segítség kell!”. A coachingról például azt sem tudják általánosságban az emberek, hogy mi fán terem.
Mi természetesen azt gondoljuk, hogy ha tudnák az emberek, hogy mire képes a coaching, mindenki akarna egy segítőt maga mellé, aki támogatja a lelki fejlődésben. Legalábbis én így gondolom. Nekem is van csapatom, aki segít fejlődni. Egyrészt mert egyedül lassabban haladnék, másrészt fontos, hogy egy külső megfigyelő tükröt tartson, mert én nem feltétlenül ugyanazt látom, amit ők.
A nehézség abban rejlik, hogy a segtők általában nem hisznek magukban. Az átlag coach azt gondolja, hogy amit ő tud, azt mindenki tudja. Hányszor hallottam már azt a mondatot, főleg kezdőktől, hogy miért fizetne az ügyfél ennyi pénzt azért amit én adok? Igaz. Ha így állsz hozzá, akkor egyetértek, nem fog érte fizetni. Mert először is neked kell hinned magban és meglátni azt a különleges értéket, ami benned van.
Miben rejlik az egyediséged segítő vállalkozóként?
1) A saját, egyedi értékeidben!
Skálázzunk, 1 és 10 között, mennyire találod értékesnek magad a segítés szempontjából?
Ha nem állsz min. 7.-en, készíts egy listát arról, hogy mik az erősségeid. Én is készítettem ilyet, amikor elindultam, mert ugyan hiába voltam sikeres a marketing vezetői állásomban, a coaching kapcsán mindent újra kellett kezdeni. Nem bíztam magamban. Ezért készítettem egy listát és kitettem a falra. Addig olvasgattam, emésztgettem, amíg el nem hittem, hogy hatalmas érték van bennem. A leglelkesebb ügyfelednek saját magadnak kell lenned!
Min. 30 dolgot írj össze, ami értékessé tesz téged! Kérlek most küld ki a szobából azt a gondolatot, hogy „ez nem különleges, ezt mindenki tudja”, mert egy: nem fontos, ha így is van, ha más is tudja, kettő: egyedi a kombináció, ami benne rejlik.
2) A személyes sztoridban!
Ha végig tekintesz a saját életeden, mik voltak a mélypontok, a csúcspontok, a visszatérő események és milyen felismeréseket tettél az elmúlt 5-10 évben? Ne gondolkozz, csak írj, ne úgy állj neki a kérdésnek, hogy az jár a fejedben: Mi legyen a márkám? Mitől leszek egyedi?
Ez egy folyamat, csak írj és holnap is írj hozzá még egy picit, hidd el tisztulni fog a kép. Az emberek akkor fognak hozzád menni, ha hiteles vagy számukra, ha tudnak hozzád kapcsolódni.
Én arra vagyok a legbüszkébb az életemben, hogy mertem váltani, kiléptem a biztonságos vállalati közegből, hogy kövessem a szívem. Nehéz volt, de tényleg egy csoda az álmainkat élni. Az embereket ez inspirálja, segít nekik. De ne csak a rózsaszín felhőt mutasd meg, hiszen pl. az én esetemben óriás belső küzdelem árán változtam és hagytam hátra a korlátozó hitrendszereket.
3) A hogyan-ban!
Ha bárhogy csinálhatnád, Te hogyan építenéd fel a vállalkozásod?
Tegyük félre, hogy mi történik a piacon, ki mit csinál, mi a top marketing trend. Ha bármennyi idő és pénz rendelkezésedre állna, hogy csinálnád? Mi rezonál veled?
Szeretsz írni? Akkor hozz létre egy blogot. Esetleg utálod? Akkor találsz majd másik utat. Hidd el, nem mindegy, hogy milyen marketing és értékesítési eszközöket használsz, fontos, hogy összhangban legyen veled.
+1 Tipp: Ki mersz állni önmagad mellett?
Akkor leszel igazán egyedi, ha felállsz, kiegyenesedsz, ha mersz, ha csinálod, ha büszkén tudod képviselni azt, amit gondolsz. Ettől leszel autentikus és hiteles. Talán rettegsz attól, hogy először posztold a Facebookon, hogy mivel foglalkozol? Hogy a többiek mit fognak szólni? Állj ki önmagad mellett.